mimpi ngeri yang indah



hai peeps ! :)
long time not see yaw . haha
okay , straight go to the headline today .
MIMPI NGERI YANG INDAH , ye itu lah yang aku alami sekarang .
nape ngeri ? tapi indah ? ok macam niee.

hari tu aku da pergi interview untuk UNIKL MIAT and as the result i manage to success w/ it .
so then , i got offer for Bachelor in Aviation Management. that was really unpredictable !
tak sangka i can make it during the interview session. bile cek and dapat taw , aku dapat memang gembira habis laa . kononnya itu salah satu back up plan yang menjadi la if aku ta dapat upu. another reason is that aku memang minat , suke, interest and pelbagai lagi lah yang sama waktu dgnnya terhadap corse tu . mana taknya , sampai je kat unikl tu , nampak aero and helyy kat hangar dorang tu , excited gile okaay ? seriously , tgok tu pon dah buat aku half-melt actually. haha

and yesterday , result of upu are coming ! di sini lah bermulanya mimpi ngeri aku yang indah tu ! haa , aku dapat UMT, first choice aku, Biology Marine. masa cek tu , punya lah bercampur aduk perasaan aku , mana taknya itu pon another pilihan aku, minat aku . dan sekarang nie apa yang indah ialah aku berjaya dapat apa yang aku nak . yang buat aku tak caya boleh dapat , ialah berbekalkan result pngk yang secukup makan je , mulanya memang tak yakin langsung boleh dapat corse tu =='
tapi, itulah yang orang panggil rezeki :)

bukan satu pilihan yang aku dapat , tapi kedua-duanya sekali. yang ngerinya pulak, aku sedar yang nak tak nak aku kena pilih , kena buat keputusan untuk pilih UMT or UNIKL .
kat UMT , tentang corse tu aku memang dah jumpa sorang senior yang dah explain about less and more w/ the corse . seems too interesting for me. about the scuba, diving and so on lagi.

both ada pro and contras. kalau accept UMT , consume money tentang nnti kena buat lesen scuba. tapi itu pun sem3 nanti , kalau ikutkan apa yang senior aku cakap la .
UNIKL pon ada makan duit jugak , mana taknya swasta kan ? ye , swasta. so faham faham aja lah kan.
kalau kat UNIKL, aku boleh amek loan Mara. tapi tak pada UMT , yang maybe aku terpaksa amek ptptn je. Mara ada diskau tentang payment kalau excell, tpi kalauptptn memang kene dapat first class of degree kalau nak jadikan loan tu as scholar.

but still aku dalam dilema, tak tahu nak pilih yang mana satu , UNIKL MIAT pon actually tak senang nak dapat , kene interview dulu,stusy dulu and tak semua candidate yang di temuduga dipilih .
UMT pulak , aku caya yang aku dapat corse pointer kat matrik and cz of rezeki .

so now. i got no choice other than making Istikharah's sholat and ask for Him to show me the right way to go .


dear friend, pray for me.
XOXO











2 reactions:

jari jemari meninggalkan tapak di blog ini .

SMILE BABE . Powered by Blogger.

Gadis & Jejaka pilihan

 
UryienFaten's moment Blog Design by Ipietoon