care jage lappy korang bersame :)

weeh . bace heading pon taw ma ape aku nak story un . huhux . .so disebabkan ramai kawan2 aku laptop dorang cepat jahanam ataupun rosak..aku pun dengan sedikit ilmu dari copy paste website ,  akan perturunkan kepada anda rakan2 blogger ku sekalian..ni apa yg aku dapat dan akan terai amalkan . :'P..*ceit!cam petua  oreng lame2 pulopp  kn..*
  1. mase guna wayar jgn pasang bateri..tak paham??okey yg ni aku boleh terangkan sebab ilmu..maksudnye..jgn gune bateri lappy skali dgn plug in charger die..paham??still tak faham??ok secara panjang berjela..bila bateri laptop uols dah habis uols mesti nk charge kn??time charge tu jgn guna..kalo nak buat kerja time tu..bole..korang cucuk wayar then on..bile dah on cabut bateri..means bateri tu tak digunakan..simpan ler dulu ok ?
  2. bila dah tak guna laptop charge lar bateri uols tu..macam aku ni suka pakai wayar je..sebab??tak payah aku nk tergegeh-gegeh cari plug kalo bateri nak abis..walopun camtu..pastu dah beh guna pasang balik bateri dan charge..kalo dah penuh??habiskan such as dgr lagu sampai tertutup sendiri then charge..time charge ni jgn switch on okey..
  3. seminggu sekali cuci lar lappy uols tu..ala bkn lama pn..kuar dating lelama ngan pakwe/makwe bole ..bagi ler ruang dan mase sikit weyyh . hahaa . haiih . ==, ape pon ta boleey :p
  4. then rajin2 kan diri tu buat scan disk..alaa..takkan tataw..korang buat lar disk defragmenter/disk clean up..scan disk tu yg anti virus tu lar..paham kan??tak de laa nty jadik lak poblem virus bakteria merebak taw !
  5. kalo bole selalu update antivirus..bkn apa uols mesti takmo kan lappy kesayangan uols tu lingkup dek panahan virus kan..so elakkan..jgn ler korang je na up2date . lappy pon na jugak meyh .
  6. software yg korang tak guna tu korang unistall lar..takde lar berat sgt laptop korang tu..thats y selalu hang/ not responding. (mslah loading internet tak de kaitan ok ).file pun mcm tu jgk..kalo tak guna buang pun takpe..sayang nak buang??ala korang burn lar dlm disk..hard disk pun ada kan sekarang..ni nk citer sal pempuan ni.. taw laa minat movie korea  tp jgn lar sampai sebabkan lappy jadik hang k..cuba bayangkan kalo tibe2 virus serang kan hilang sume..so better uols buat back up, burn movie tu semua dalam cd..lagu pun camtu jgk..kan selamat..its bettter for look trough a cure taw yunk !
so thats all k yg aku dapat kongsikan..lappy aku nie below one year lagi . 
btw ,ak tetap sayang die laa . muahx2 laa katekan ! hahax

0 reactions:

Post a Comment

jari jemari meninggalkan tapak di blog ini .

SMILE BABE . Powered by Blogger.

Gadis & Jejaka pilihan

 
UryienFaten's moment Blog Design by Ipietoon